streda 27. januára 2016

Nádchu a prechladnutie zvládnem za jeden deň!

Staré dobré domáce recepty sú ideálne na bežnú nádchu. Nikto ju nemá rád a každý z nás sa jej chce zbaviť okamžite. Moje typy na nádchu som sama vyskúšala a poviem, že som sa cítila horšie ako "pod psa". Za jeden deň akoby zázrakom všetko prešlo. Kýchanie, kašeľ, zima, hlieny a bolesť hlavy. Stačilo sa ráno zobudiť a je to :) Keby som poznala liek na všetko...aj na šťastie :D

1. Recept starých mám - Cibuľový čaj s medom

Moja kuchyňa vždy obsahuje tieto základné suroviny. Takže poďme na to:

Ingrediencie:

3dcl vody
1 stredne veľká cibuľa
1 PL medu

Recept:
Do menšieho hrca si dám variť vodu. Zatiaľ si prichystám cibuľu, ktorú očistím a nakrájam na 4 časti. Cibuľu vložím do vriacej vody a nechám povariť cca. 3 minúty. Sporák vypnem a vodu s cibuľou prikryjem. Lúhujem 10 min, aby voda nebola vriaca a ani studená. "Cibulák" chytí peknú farbu a primiešam med. Med nedávama do vriacej vody, aby nestratil svoje liečivé účinky. Premiešam a vypijem ešte teplý.

Ideálne je vypiť aspoň 3 čaje za deň, aby sme dostali do tela dostatok tekutín a vitamínov.

2. Recept na zázvorový čaj

Ingrediencie:

1 cm zázvoru
0,5 l vody
1 citrón
2 PL medu

Recept:
Vodu nechám zovrieť v kanvici. Ošúpem zázvor a nastrúham na jemnom strúhadle. Pôjde to ťažšie, ale dôkladná práca sa vypláca. Zázvor dám do čajovej kanvičky, zalejem vriacou vodou. Prikryjem a po 10 min primiešam med a šťavu z jedného citróna.

Zázvor nie je vhodné konzumovať každý deň a hlavne vo väčšom množstve. Hrozí predávkovanie, ale samozrejme 1 cm za deň liečby určite nezaškodí. Čaj má jemnú korenistú chuť a je vhodné ho popíjať celý deň.

3. Recept na NOHY

Áno, recept na nohy. Je to tak, je to úplne prosté a veľmi príjemné. V jednoduchosti sa ukrýva krása a v tomto prípade sila.

Ingrediencie a pomôcky:

1 vandlík
teplá voda
1 PL soli

Do vandlíka si napustím teplú vodu a primiešam lyžicu soli. Namočím bosé nohy a počkám aspoň 10-15 min pokiaľ je voda ešte teplá. Telo sa mi prehreje a prejde celým telom energia z tepla. Odporčam aspoň 2krát počas dňa.

Odporúčam aj po náročnej lyžovačke. :)

Verím, že tieto informácie pomôžu aj Vám a rýchlo prekonáte bežnú nádchu a prechladnutie.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára