utorok 10. júna 2014

Tradičné palacinky netradične

Každý člen našej domácnosti obľubuje palacinky. Keďže rada varím a špekulujem s  receptami,  tak som ozvláštnila aj klasický recept na palacinky. Nikdy nič nevážim, ale varím od oka;-)  tak to bude bez gramáže. Robím ich asi 20 ks.

Recept:

Hladká múka
2 vajcia
Mlieko
Smotana na šľahanie 200 ml
Trstinovy cukor
Štipka soli

Podľa chuti občas pridám cez prsty škoricu a rozomleté klinčeky. Ak ich chcem použiť aj na slano, tak dám menej cukru a namiesto džemu ich plnim duseným špenátom alebo taveným syrom so šunkou. Pre mňa to nie je experiment, ale fantastická pochúťka, ktorú ľahko strávim a  rýchlo navarím.

Do misky rozbijem dve vajcia, pridám smotanu a vymiešam. Prisipem cukor, múku, štipku soli a vymiesam do hladka. Keď som lenivá, použijem ručný mixér, ale vajíčka nesmiem dlho šľahať, pretože by z palaciniek vznikli lievance. Cesto by bolo príliš nadýchané. Ak sa mi zdá, že je cesto tuhé, prilejem mlieko a rozriedim podľa potreby.

Recept sa mi osvedčil na toľko, že palacinky môžem robiť iba ja ;-)

Dobrú chuť...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára