pondelok 9. júna 2014

Domáca limonáda, ktorá zaboduje cez leto

Hľadala som lacné riesenie, ktore bude zdravé pre moju rodinku, a ktorým poteším aj návštevu. Na záhradke som si nasadila zopár byliniek a teraz ich mozem zúžitkovať. Samozrejme, nie je potrebné mať záhradu na pestovanie, postacil by mi aj kvetináč a parapetná doska;) recept je vhodny aj pre dojčiace mamičky, pretoze sama dojčím. Baza je vyborná na podporu laktácie.



Recept na môj bazový sirup:

Kvety bazy (zbieram ich do veľkého hrnca a zaberie mi to max. 10 min. - dlhšie by to cez deň môj drobec bezo mňa nevydržal :D)
5 listov mäty
5 listov medovky
1,5 kg trstinového cukru
4 l prevarenej a ochladenej vody
2 limetky alebo 2 citróny
1 kyselina citronova

Kvety bazy zalejem vo veľkom hrnci všetkou odstatou a prevarenou vodou. Nechám 24 h luhovať ( hrniec treba zakryt). Po 24 h bazu vyberiem (používam sitko). Vodu, kde sa baza luhovala dám variť. Prisipem cukor, nakrájanú limetku, listy mäty a medovky. Všetko varím do bublania. Podľa potreby dochutím kyselinou citronovou. Ak chcem sladší sirup, tak možem pridať ešte cukor a ak osviežujúcejší, tak pridám celú kyselinu. Všetko je velmi zdravé a plné vitaminov. ;)

A voila... Sirup je na svete...



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára